Padeltilbud for seniorer

Padeltilbud for seniorer - sommersæsonen 2024

Træning

Lørdagstræninger: Træning af én times varighed. Niveauinddelt. Pris kr. 25,- Tilmelding via aktivitetskalenderen. Maks 8 deltagere pr. træning. "Først til mølle"-princippet.
Der er planlagt lørdagstræning følgende datoer;

• Lørdag den 11. maj (afvikles på padelbanerne hos Efterskolen Ved Nyborg)
    - Letøvede kl. 09.00 - 10.00
    - Øvede kl. 10.00 - 11.00
    - Meget øvede kl. 11.00 - 12.00
  • Lørdag den 18. maj (afvikles på padelbanerne hos Efterskolen Ved Nyborg)
    - Letøvede kl. 09.00 - 10.00
    - Øvede kl. 10.00 - 11.00
    - Meget øvede kl. 11.00 - 12.00

Har du spørgsmål vedr. disse træninger kontakt da padelansvarlig Mark Thøge Pedersen +4530321939.

Sommertræning med Claus Hovgaard: Træningen henvender sig til letøvede og øvede padelspillere og vil foregå i tidsrummet fra kl. 09:00 til kl. 15:00.
Træningsdag med Claus Hovgaard, som er cheftræner for Matchpadels to centre i Silkeborg. Claus er en erfarren herre, som vi har lokket til Nyborg, hvor han vil give små to timers træning til hver gruppe. Træningen koster 150,- kr. og inkluderer en øl/vand. Tilmelding via aktivitetskalenderen. Maks 24 deltagere. "Først til mølle"-princippet.
Har du evt. spørgsmål hertil, så kontakt den ansvarlige for arrangementet Claus Hinrichsen +4530487200.

Træning med Mathies: En fed måde at få træning på sammen med dem, man spiller sammen med. Jacob Mathiesen er træner i klubben og han tilbyder træning, hvor i skal være fire spillere, der booker en bane, som i plejer. Dvs. i bruger én af jeres tre bookinger på træningen. I skal, som spillere, selv aftale træningen med Mathies, som kan  fanges på mobilnummer +4528186854. Prisen for træningen er kr. 150,- pr. bane, som I betaler på klubbens mobilepaynummer "536646", inden træningen går i gang. Betalingen bedes markeres med ”Padeltræning Mathies” ved overførsel. Derudover skal I også give en øl/vand til Mathies :)

Sociale arrangementer

Søndagsmix: Hver søndag fra kl. 08.30 - 11.30. Søndagsmix er et socialt arrangement for padelspillere på alle niveauer. Her mixes rundt på banerne enten efter "americano" eller "mexicano" principperne (se nedenstående forklaring) og der hygges med fælles morgenmad fra kl. 08.30. Deltagelse koster kr. 30,- (hvilket inkluderer morgenmad). Tilmelding er nødvendig og sker via aktivitetskalenderen. Maks 12 eller 16 deltagere (kan variere afhænging af spilformat - dette ses i aktivitetskalenderen). "Først til mølle"-princippet. Ved spørgsmål kontakt da venligst Claus Hinrichsen +4530487200.
OBS! Søndag den 12. maj og søndag den 19. maj afvikles søndagsmix i WAP fra kl. 09.00 - 11.00. Pris kr. 50,- inkl. en vand. Tilmelding via aktivitetskalenderen. Maks 12 deltagere. "Først til mølle"-princippet.

Americano: Der vil løbende over sommersæsonen blive afviklet en del "americanoer" på padelbanerne. Hold dig opdateret og tilmeld dig i aktivitetskalenderen.
Americano er et spilformat, hvor alle spillere konkurrerer mod hinanden. Det kan involvere 8, 12 eller 16 spillere. Spillerne bliver fordelt tilfældigt på banerne, og så spilles der til et aftalt antal bolde (24). Hver spiller server seks gange i træk, før serven skifter side. Dvs. hvert par har i alt 12 server i løbet af en kamp. Efter 24 bolde kan stillingen være 14-10, 7-17 eller 8-16. Det hold der har flest point tager det pointtal med sig til den næste kamp. Hver match er derfor med en ny makker og mod nye modspillere. Når alle kampe er spillet, kåres vinderen, som er den enkeltperson med flest point.

Mexicano: Du kan løbe ind i en omgang søndagsmix eller et andet arrangement i klubben, der liver afviklet, som en "mexicano". En mexicano er en variation americano, hvor der kan være flere forskellige typer af spil. De to mest spillede former for mexicano er: 1) Mexicano med fast makker: Her spiller man sammen med den samme partner gennem hele turneringen, og vinderparet kåres i stedet for en enkelt vinder. 2) En anden form for Mexicano er, hvor den bedst og dårligst rangerede spiller på den enkelte bane altid danner par. Efter hver runde indtastes den aktuelle stilling, og således er den højst rangerede spiller altid sammen med den lavest rangerede spiller og så videre. Dette format er godt, hvor der kan være vidt forskellige niveauer blandt spillerne.

Turneringer og øvrige arrangementer

Klubmesterskab: Afvikles i år i august og september måned, nærmere info følger.

Øvrige turneringer og arrangementer annonceres løbende og vil blive lagt i aktivitetskalenderen