Nyhedsbrev juni 2024

6. juni 2024 12:06 , af Sara Skovbo Østergård

Kalenderen siger sommer og til trods for dagens gråvejr, så er det en glædens dag i dag! Endelig er der gode nyheder på vores padelbaner. På tennisbanerne er der godt gang i juniortræningen, og så er sæsonens første SPOT-kursus blevet afviklet. Gode folk har fået flere fondsmidler hentet hjem til klubben, hvilket giver os endnu flere muligheder for udvikling i klubben - læs hvad nogen af pengene skal bruges på i dette nyhedsbrev. Og så vil klubben gerne invitere på øl og pølser, når herrelandsholdet skal spille EM i fodbold den 20. og 25. juni. Vi håber at se jer!

Padel
ÅBNING! Endelig sker der noget. Der har de sidste dage været fuld gang i den med håndværkere på padelbane 1 og 2 - og fra i dag, den 6. juni, er det igen muligt at booke padelbane 1 og 2, som samtidig også har fået nye navne. Padelbane 1 hedder nu ”Nyborg El Arena” og padelbane 2 er blevet til ”Intersport/Spar Nord Arena”.  Nye sponsorer er kommet til klubben med hårdt arbejde fra Mark, som har fået en kæmpe hjælp af vores gode medlem Peter Damsgaard Jensen – TAK!
Da alle baner er spilbare igen, åbner vi op, så alle medlemmer nu har mulighed for tre aktive bookinger ad gangen.
Første arrangement på banerne er en social americano (med Øjvind, som vært) på lørdag den 8. juni fra kl.13.00-16.00. Tilmelding i aktivitetskalenderen efter først til mølle-princippet.
Søndag den 9. juni afvikles der søndagsmix, hvor der ligeledes er tilmelding i aktivitetskalenderen. Pris kr. 30,- inkl. morgenmad.
Der vil komme mange flere tilbud på padelbanerne den næste tid – så husk at holde dig opdateret på hjemmesiden. Der er allerede oprettet træning med padeltræner Claus Hovgaard den 22. juni, hvor der pt. kun er 8 pladser tilbage, så hvis du vil være sikker på en plads, skal du nok ikke vente alt for længe 😉
Mathies tilbyder igen i år træning i klubben. I planlægger selv direkte med Mathies. Mere info og betingelser for træningen kan findes her.

Tennis
Den første af sommersæsonens i alt fire planlagte SPOT-kurser er blevet afholdt med Betina Pedersen, som træner. Det var en lærerig og god dag i fuld solskin på banerne. Næste SPOT-kursus afholdes den 22. juni med John Hyllested, som træner. Der er plads til maks. 12 deltagere på træningen, så skynd dig at tilmelde dig i aktivitetskalenderen.
Søndagmix er allerede i fuld gang, så kom endelig i klubben om søndagen og spil med fra 9.00 – 12.00. Pris kr. 30,- inkl. morgenmad. Tilmelding ikke nødvendig. Alle niveauer er velkomne.

Fondstilskud og EM-bold
Mark har endnu en gang hentet et godt tilskud hjem til klubben, da vi har fået positiv respons på vores fondsansøgning hos Nykredit. De har valgt at støtte os med hele kr. 75.000,- til renovering af vores klubhus. Det betyder at vi nu har mulighed for at få skiftet de vinduer, som snart ikke kan mere samt ikke mindst en overhaling af vores omklædningsrum inkl. badefaciliteter.
I sidste uge fik vi endnu en positiv tilbagemelding. Denne gang fra Sydbank Fonden, hvor Mark har fået assistance fra Unni og Erling Thobo-Carlsen ifm. ansøgningen. Dette kastede også kr. 75.000,- af sig, hvilket er et tilskud til slagmuren på tennisbanerne (hvor vi allerede har fået kr. 45.000,- af Albani Fonden), samt tilskud til nye møbler, parasoller, storskærm m.m. så vores udeområde kan blive endnu mere lækkert. Sydbank vil rigtig gerne støtte fællesskabet, så det er derfor også med deres støtte, at vi kan invitere til EM-fodbold den 20. og 25. juni i klubben, hvor der vil være gratis øl og pølser. Dette håber vi, at I vil tage godt i mod, da det også er vores måde at takke jer på. En særlig tak til de af jer, som benytter padelbanerne, hvor vi godt ved, at kapaciteten har været presset de sidste måneder.

Klubfest
Klubfesten, som vi tidligere har haft varslet til på lørdag, den 8. juni, flyttes til senere på sæsonen, grundet den tidligere usikkerhed ift. padelbanerne, nærmere info følger. Men husk at der allerede er fastlagt én klubfest lørdag den 7. september, hvor der også spilles finaler i klubmesterskaberne i både tennis og padel.

Kontingentbetaling
Alle eksisterende medlemmer har fået tilsendt en opkrævning til betaling den 1. maj, men da to ud af vores tre padelbaner ikke har været spilbare, har vi været en smule large med at rykke for opkrævningerne. Nu er banerne igen klar, og vi beder derfor jer alle, tennis- såvel som padelspillere, om at I får betalt jeres udestående fakturaer senest den 10. juni. Tak.

Vi glæder os, til vi ses i klubben!

På bestyrelsens vegne
Sara S. Østergård