Nyhedsbrev maj 2023

21. maj 2023 22:19 , af Sara Skovbo Østergård

Kære medlem.

Så er det igen tid til et lille nyhedsbrev. I dette skriv vil vi give jer en status på banerne og klubhuset samt informere om årets flasketurnering i tennis, hvor i allerede nu kan sætte kryds i kalenderen.  Husk desuden at der er sidste tilmelding til årets første klubfest i morgen, og at vi får besøg af Intersport i klubben på onsdag. Nyhedsbrevet indeholder også et par efterlysninger så læs med og meld hjertens gerne ind, hvis du kender de rette personer.

Status på tennisbanerne
Bane 3 – 6 er nu fuldt spilbare, og bane 2 skulle meget gerne blive det i morgen, mandag den 22. maj.
Alle, som benytter tennisbanerne, bedes være opmærksomme på, at banerne ikke må efterlades med huller; disse skal fyldes hurtigst muligt. Der ligger sække med grus på eller ved banerne, som man meget gerne må bruge. Hvis der skulle være løse lines, lægges disse på plads, der stampes, og der lægges nyt grus over.
Der blev ifm. forårsklargøringen kun sat én bænk ind på hver tennisbane, men hvis man savner en bænk mere, er man velkommen til at tage yderligere én bænk med ind på banen, når man skal spille – meget gerne en i samme stil.
Ift. vanding har alle banerne stadig har brug for, at der vandes meget. På bane 3 er der dog gået et relæ til den automatiske vanding, som vi venter på, kommer hjem fra leverandøren. Derfor skal der pt. håndvandes på bane 3. På bane 5 og 6 har vi en mindre udfordring i, at den automatiske vanding skyder ind på padelbane 1 og 2. Så ser du, at der er gang i hold- eller klubturneringer på de to padelbaner, vil det være fint at vælge håndvanding på tennisbane 5 og 6 også.
Omlægningen af tennisbane 1 forventes opstartet i morgen, mandag den 22. maj. Vi glæder os, til den er klar!

Status på padelbanerne
Den nye padelbane, padelbane 3, hedder nu Munck Arena i bookingsystemet, og den er helt klar til jer!
Der er lys på banen og låsesystemet virker også. Der skal dog opsættes en form for rist for at undgå, at der slæbes for meget stabilgrus med ind på banen – arbejdet er igangsat.
For at passe på vores nye padelbane, skal der opsættes et hegn mellem banen og fodboldbanerne. Det skal endelig godkendes i Byrådet 23. maj, hvorefter arbejdet kan igangsættes.

Status på klubhus og udendørsarealer
Vores elektrikere har meldt færdigt ud fra et funktionsmæssigt synspunkt, men der er noget oprydning, opmærkning og andet, som stadig afventer, så vi har dem stadig i huset, formodentlig ind til slut næste uge.

Og nu vi er ved oprydning; husk nu, at vi alle skal hjælpes ad. Lad venligst være med at efterlade service/bestik/affald/pant rundt omkring, men tag det med i klubhuset og i skraldespandene. Smid flaskerne i kasserne, pant i pantspanden og rest for sig. Så bliver det meget lettere for os alle sammen, og vores klub ser markant mere indbydende ud.

Flasketurnering i tennis
Årets flasketurnering afholdes lørdag den 1. juli, så sæt allerede nu gerne kryds i kalenderen.
Nærmere info samt oplysninger ang. tilmelding følger.

Klubmesterskab i tennis
Vi mangler én eller flere personer, som vil stå for klubmesterskabet i tennis efter sommerferien. Har du lyst, eller vil du måske starte med at høre mere om, hvad det indebærer? Så tøv endelig ikke med at kontakte bestyrelsen.

Intersport på besøg
På onsdag, den 24. maj, får vi besøg i klubben af Christoffer fra Intersport i Nyborg.
Christoffer vil være at træffe fra kl. 17.30 – 19.00, og med sig har han en masse gode tilbud.

Klubfest – sidste chance
I morgen, den 22. maj, er det sidste dag for tilmelding til klubfesten, der løber af stablen på lørdag, den 27. maj, fra kl. 16.00. Der er styr på både band, quiz og mad, og vi har stadig plads til flere i teltet. Pris kr. 175,- inkl. velkomstdrink og mad. Betal på mobilepay til klubben på nr. 536646 og send en mail til Øjvind (ojvindjo@gmail.com), så skriver han dig på listen.

Er der en tennistræner gemt i dig?
Klubben får i øjeblikket en del henvendelser fra potentielle nye voksne tennisspillere, der spørger, om de kan få træning, så de kan komme godt i gang med at spille tennis i vores klub. Indtil nu har vi været nødsaget til at måtte beklage og fortælle, at vi på nuværende tidspunkt ikke har mulighed for at tilbyde voksen-intro.
Så kunne du tænke dig at være med til at byde nye medlemmer velkommen i klubben, synes du, at du har noget at tilbyde, og kunne du tænke dig at bruge lidt tid på at træne, så har klubben brug for din hjælp.
Som fast træner i klubben tilbydes du uddannelse hos Dansk Tennisforbund/DGI Tennis, vi tilbyder træningstøj, og som træner er du tillige kontingentfri. Lyder det som noget for dig, så tag fat i dit yndlingsbestyrelsesmedlem og meld dig på banen, så finder vi ud af at få dig i gang :)

Vi ser frem til at høre fra dig og glæder os, til vi ses i klubben!