Nyhedsbrev februar 2023

28. februar 2023 15:53 , af Sara Skovbo Østergård

Foråret er så småt begyndt at kigge frem, og det betyder igen mere aktivitet i klubben og på banerne, som vi alle glæder os til. I denne måneds nyhedsbrev vil vi komme med en opdatering på omlægning af tennisbaner, etablering af ny padelbane, standerhejsning, forårstræning på padelbanerne samt en kærlig hilsen fra minitennis-entusiasterne, der ønsker sig lidt flere at spille sammen med.

Omlægning af tennisbane 1 og 2 samt etablering af padelbane 3

Som bekendt, blev der ved seneste Generalforsamling, givet grønt lys for omlægning af tennisbane 1 og 2 samt etablering af padelbane 3. Beklageligvis har Nyborg Kommune meddelt os, at de hverken er i stand til at yde økonomisk bistand til disse projekter, og ej heller ønsker at stå som bygherre og ejer.
Fordi vi således ikke har økonomi til begge projekter (inkl. fonds- og sponsormidler), har vi besluttet at omlægge tennisbane 1 og etablere padelbane 3 i år.
Det betyder at omlægningen af tennisbane 2 udskydes til 2024.

Velvidende, at dette ikke er 100 % i tråd med beslutningen fra generalforsamlingen, mener bestyrelsen, at det, givet de nuværende forudsætninger, er den mest rigtige, fremtidssikre og forsvarlige løsning. I tillæg skal der siges, at vi fortsætter med at arbejde benhårdt på, at overtale Nyborg Kommune til at ændre deres beslutning.

Vi har indhentet tilbud på omlægning af to tennisbaner og valgt leverandør. Normalt er der en merpris ved at omlægge én bane ad gangen kontra begge baner samtidig. Det viser sig dog, at merprisen er minimal (ca. 2 %), hvorfor vi vælger dette. Vi har valgt en leverandør, som vi kender fra tidligere. Det er en leverandør med høj kvalitet og kompetence. Løsningen, vi har valgt, er langtidssikret. Vi arbejder hårdt på, at arbejdet på tennisbane 1 er fuldført inden standerhejsning i år.

Vi har også haft licitation på padelbane 3 og valgt leverandører til dette. To af leverandørerne kender vi fra tidligere, mens den tredje er ny (for os), men vi kender dennes arbejde fra andre padelbaner. Vi søgte i starten af december Nyborg Kommune om byggetilladelse, som vi forventer at få svar på senest inden udgangen af april. Så snart alt det formelle er på plads, igangsætter vi etablering.

Standerhejsning

Tennissæsonen skydes for alvor i gang i forbindelse med vores standerhejsning, som i år finder sted lørdag den 29. april. Her afholdes samtidig Tennissportens Dag samt åbent hus på padelbanerne. Nærmere program og info for dagen følger, men sæt allerede nu gerne kryds i kalenderen.

Forårstræning padel

Igen i år er vi så heldige at klubbens trænere står klar med træningstilbud i padel fordelt over fem lørdage i april, maj og juni. Der er allerede nu åbent for tilmelding via aktivitetskalenderen. Pris pr. træning er kr. 25,- Det kun er tilladt at tilmelde sig to gange træning i denne omgang, da der skal være plads til alle. Vær opmærksom på at alle tilmeldinger ud over to træninger slettes, og pengene refunderes ikke!

Minitennis/skumtennis – et godt tilbud

Hver søndag fra kl. 10 – 12 mødes vi i centerhallen i Nyborg Idrætscenter og spiller minitennis. Og vi vil så gerne have dig med! Alle voksne medlemmer er hjertelig velkomne; tennis- såvel som padelspillere.

Minitennis er et ret sjovt spil, og selvom vi spiller med en skumbold, går spillet ikke langsomt.
Så har du en søndag, hvor du gerne vil ud at røre dig, men det ikke er vejr til hverken tennis eller padel, eller banerne allerede er fuldt booket, så kom gerne og spil med os. Er du ikke ejer af en tennisketsjer, har vi, så du kan låne af os – så der er ingen undskyldning.

Tilmelding sker fra gang til gang i aktivitetskalenderen. Normalprisen er kr. 30,- pr. gang, men hvis du ikke har prøvet at spille med os før nu, så kom en gang og få en gratis prøvetime, måske du bliver vild med det ligesom os.  De bedste hilsner fra minitennis-entusiasterne.

Nyt fra bestyrelsen

På sidste bestyrelsesmøde snakkede vi en del om omlægning af tennisbaner samt etablering af ny padelbane, men derudover kom vi også godt omkring andre opgraderinger forskellige steder i klubben. Bl.a. nyt bane ur, mulighed for sidenet på padelbanerne og opgradering af vandforsyningen i baderummene. Herudover skal det også nævnes, at vi har fået et flot sponsorat fra Spar Nord. Ønsker du at se hvad det skal bruges til og læse mere fra bestyrelsesmøderne, kan referaterne findes her.

Vi er i desuden i fuld gang med planlægningen af aktiviteterne for den kommende sæson bl.a. klubmesterskaber, turneringer, sociale arrangementer, klubfester m.m. Disse datoer bliver meldt ud med næste nyhedsbrev, som udkommer i uge 13. Har du gode ideer eller input, hører vi altid gerne fra dig.

Bestyrelsen ønsker alle et dejligt forår og glæder os, til vi ses!