Nyhedsbrev april 2024

4. april 2024 22:48 , af Sara Skovbo Østergård

Påsken er bag os, og påskeharen var god ved os i år – læs om årets påskeæg i denne måneds nyhedsbrev. Foråret kommer så småt snigende og det samme gør aktiviteterne i klubben. Tennisbanerne er i fuld gang med at blive gjort klar til sæsonstarten, mens vi desværre stadig afventer to af vores padelbaner. Vi holder jer opdateret, så snart vi ved noget. En del skal gøres i klubben, inden vi er klar til starten, og derfor afholder vi den årlige forårsklargøring her i weekenden, så vi er klar til vores standerhejsning og sæsonstart lørdag den 27. april.  Mere omkring begge arrangementer længere nede i nyhedsbrevet. Her kommer vi også omkring nogle vigtige datoer i kalenderen, og vedhæftet finder i indbydelsen til årets klubmesterskab i padel, hvor vi håber, at mange af jer vil deltage – både på og udenfor banerne.

Forårsklargøring
Forårssæsonen står for døren, og det betyder også, at det er tid til en forårsklargøring af klubben nu på søndag den 7. april 2024. Vi skal også have lagt fliser ned til padelbane 3, så der er nok at tage fat på. Vi starter med morgenbrød og en lille skarp kl. 09.00 og slutter dagens arbejde kl. 12.00 – eller når vi er færdige 😉 Tilmeld dig meget gerne i aktivitetskalenderen (ift. indkøb). Vi håber at se mange jer, så vi kan hjælpes ad og få en hyggelig dag i godt selskab.

Standerhejsning og åbnet hus i klubben
Lørdag den 27. april kl. 10.00 inviterer vi til standerhejsning i klubben med frit spil på alle baner. Fra kl. 10.00 – 13.00 afholdes samtidig åbent hus i klubben. Så kender du nogen, som overvejer om tennis eller padel, er noget for dem, så hiv dem endelig med forbi, så de kan prøve spillet og mærke energien. Vores sponsor InterSport Nyborg vil i øvrigt være til stede i klubben denne dag, hvor vores nye klubtøj vises frem for første gang, og der vil være gode tilbud på både tennis- og padelprodukter.

Søndagsmix
Søndagsmix starter op igen allerede søndag den 28. april på både tennis- og padelbanerne. Marianne Lauridsen, Lise Toftlund, Claus Hinrichsen og Øjvind Hovgaard vil bære fanen videre fra Heidi og Brunse, men ønsker også hjælp fra flere frivillige - både padel- og tennismedlemmer, til at afvikle arrangementerne. Så kunne du tænke dig at give en hånd med (forventeligt minimum én gang på hver side af sommerferien), så kontakt meget gerne Claus på sms 30487200. Nærmere info kan også findes i vedhæftede skriv.

Træningstilbud
Der kommer flere nye træningstilbud i klubben på både tennis- og padelbanerne i år over sommersæsonen. Flere bestyrelsesmedlemmer og trænere arbejder i disse dage benhårdt på at få de sidste detaljer på plads, og så skal vi nok informere jer, om alle tilbuddene der kommer.

Kontingentopkrævning
I midten af april udsendes der kontingentopkrævninger. Hvis man ønsker ændringer i sammensætningen af sit kontingent, bedes man derfor henvende sig snarest muligt til Marianne på kontingent@nyborgtennisogpadelklub.dk

Padel klubmesterskab
Invitationen til Klubmesterskabet i padel 2024 samt årets første fælles klubfest er vedhæftet dette nyhedsbrev. Klubmesterskaberne bliver afviklet over fem dage i maj og juni, hvor finalerne spilles den 8. juni (finalerne kan ikke flyttes til andre dage!) Tilmelding sker, som noget nyt, i aktivitetskalenderen under datoen 4/5 2024. Prisen er kr. 50,- pr. deltager pr. række. Oplever du problemer med tilmeldingen så kontakt Mark Pedersen på 30322939 eller Sara Østergård på 40414929. Vi håber, I vil deltage og skabe en fest både på og udenfor banerne.

Klubfest
I forlængelse af klubmesterskabsfinalerne i padel lørdag den 8. juni 2024 afvikles årets første klubfest. Her er alle medlemmer af Nyborg Tennis- og Padelklub inviteret. Der er endnu ikke fundet en chefkok til festen på finaledagen, så hvis nogen har nogle gode forslag, eller gerne vil stå for det, ligesom Mathies & Co. gjorde så fremragende sidste år, er i meget velkomne til at kontakte Mark Pedersen på 30322939. Nærmere info vedr. klubfesten kommer senere, men reserver allerede nu gerne dagen 😊

Status på padelbane 1 og 2
Vi har desværre ikke meget nyt at berette, men vi er orienteret om, at der afholdes møde i Nyborg Kommune, vedr. vores padelbane 1 og 2, torsdag den 4. april. Vi har meddelt kommunen, at vi har en klar forventning om, at vi får en plan for det videre forløb hurtigst muligt herefter. Vi holder jer orienteret, så snart vi har nyt.

Årets påskeæg
Onsdag inden påske kunne Mark meddele resten af bestyrelsen, at der var kommet positiv respons på en af hans fondsansøgninger hos Albanifonden. Det betyder at de støtter Nyborg Tennis- og Padelklub med kr. 45.000,- til en ny slagmur til tennisbanerne. Arbejdet med slagmuren er allerede gået i gang, og der nedsættes et arbejdsudvalg, som påtager sig opgaven med etableringen.

Mini-/skumtennis
De resterende tre spilledage (den 14., 21. og 28. april) aflyses desværre grundet manglende tilslutning. Der er ingen tvivl om, at udflytningen til Skovparkhallen i denne sæson, har været medvirkende til en tilbagegang for skumtennis. Vi håber, at skumtennis til næste sæson igen kan afvikles i Centerhallen.

Vigtige datoer
Fremadrettet vil vi i klubben have en fast arbejdsdag hver den første lørdag i måneden (fra 1. maj 2024). Nærmere info kommer senere.
Klubmesterskabet i tennis 2024 afvikles i uge 35 og 36 med finaler lørdag den 7. september 2024. Samme dag vil årets anden klubfest også løbe af stablen.

Referater
Der har været afholdt ekstraordinær generalforsamling den 25. marts, referatet kan findes her sammen med referaterne for bestyrelsesmøderne.

Vi glæder os til at se jer i klubben, når vi alle igen rykker udenfor.