Den røde kasket 31/2021

3. august 2021 10:59 , af Robert Williamsen

Sommerferie. Sol. Fri. Ferie. Afslapning. Hygge.

Uanset om du er færdig med din ferie, er midt i den eller endnu har den til gode, har der været spillet på banerne gennem hele sommeren. Altså tennisbanerne. For padelbanerne er ikke bygget endnu. Men NU varer det ikke længe. Dette bliver således et nyhedsbrev der har fokus på padel.

Opstart for medlemmer
Torsdag eftermiddag/aften kommer lastbilen fra Spanien og læsser elementerne til to komplette padelbaner af. Fredag morgen starter de med at sætte banerne op - dette skal de bruge 6-7 dage på - afhængig af hvor meget regn der kommer Lørdag 14. august fra kl. 12-15 har du derfor, som medlem af Nyborg Tennis- og Padelklub, mulighed for, at prøve at spille padel. Der vil være to instruktører som vil hjælpe alle som har behov for det, til at få vist de mest grundlæggende elementer i hvad spillet går ud på. Hvis du ikke har mulighed for at deltage her, vil der også være mulighed tirsdag 17. august kl. 17-21.

Der har været ret mange bump på vejen ift. padel-banerne, men nu ser det ud til, at sidste kapitel er startet, hvor vi allerede om halvanden uge kan se frem til at tage banerne i brug. DET glæder vi os til.

Officiel åbning
Lørdag 21. august, afholdes der officiel åbning af banerne, hvor borgmesteren, formand for Kultur- og fritidsudvalget, samarbejdspartnere/sponsorer, presse, du og alle interesserede i Nyborg og omegn bliver inviteret og også kan prøve spillet. Vi håber på godt vejr, og tænder for grillen og køler en vand og øl, og håber på, at vi kan komme med en overraskelse som kan være værd at komme for. Mere information om dette senere.

Introduktion/Træning
Som beskrevet ovenover, vil klubbens medlemmer kunne prøve at spille lørdag 14. august og tirsdag 17. august. Lørdagene 21. august og 28. august vil der være åbent også for ikke-medlemmer, at komme og spille. I tillæg arbejder vi henimod at lave mix-aften på samme tidspunkter som for tennis, for at jer som medlemmer kan få spillet på tværs af alder/køn/niveau og for at finde potentielle makkere. Vi vil også prøve at finde på forskellige måder hvor vi kan hjælpe jer med at finde makkere på samme spillemæssige nvivaeu.

Booking
Èn af banerne sættes op til spil i 1½ time pr. booking, og den anden bane sættes op til spil i 1 time pr. booking. Medlemmer kan have maksimum to aktive bookinger. Reduceret kontingent er lig med reduceret bookingadgang som vil være lig med den der er gældende ved tennis. Hvis det viser sig at medlemmernes muligheder for booking i overvejende grad begrænses, overvejes forudsætningerne omkring booking og kan derfor ændres med kort varsel (ned til 7 dage).

Kontingentpriser
I udgangspunktet vil et kontingent for padel koste det samme som for tennis. De som ønsker at spille både tennis og padel, får 25% rabat. Dertil tilbyder vi en yderligere reduceret og fordelagtig pris, for de som allerede har betalt tenniskontingent i år. Priserne er opdateret på hjemmesiden og kan findes ved at klikke her. Eksempelvis vil det, for dig som allerede har betalt tenniskontingentet, kun koste yderligere kr. 360 for et seniormedlemskab i padel.

Baneleje
For de som ikke er medlem er prisen for pay and play sat til kr. 200/time.

Helt til sidst, vil jeg gøre opmærksom på, at vi er i gang med at opfinde den dybe tallerken, så vi kan ikke andet end at prøve os frem. Vi har overvejet rigtigt mange elementer, og mener vi har dækket det hele, men kan ikke udelukke, at der er elementer vi ikke har overvejet og/eller fejlvurderet. Hvis/når dette viser sig, vil vi tage det op til vurdering, og tilrette hvis det giver mening. Her har vi nogle knapper vi kan justere på og flere kort vi kan bringe i spil - så det er ikke fordi vi står på bar bund - vi ved bare ikke hvad der sker fra det tidspunkt banerne åbner. Vores mål er, at gøre det så godt som vi kan - først og fremmest for vores medlemmer.