Corona - hvad nu?

21. marts 2020 17:47 , af Robert Williamsen

Hej alle

Det er en meget speciel situation vi er i i øjeblikket, på alle fronter; som arbejdstager, arbejdsgiver, handlende, turgående, i eget hjem, og også som tennisspiller. Normalt skulle NI-F's folk nu så småt have været startet med at klargøre banerne. Gruset blev leveret i mandags, og det varer ikke længe før banerne både er tørre nok, og der ikke længere er frost om natten. Udfordringen er dog, at der er ingen på arbejde i NI-F - de er sendt hjem alle sammen. Hvad betyder det så? Ja, bortset fra at der ikke bliver klargjort baner, ved jeg ikke hvad det kommer til at betyde. Hjemsendelsen er indtil videre gældende indtil 29. marts, men der er mulighed for forlængelse.

Der er noget der tyder på at Standerhejsning og Tennissportens dag 2. maj, lige nu hænger i en meget tynd tråd. Der vil stå mange først i køen og bede om hjælp, når NI-F's folk atter kommer tilbage på arbejde. Jeg ser derfor for mig, at der bliver behov for massiv hjælp fra alle medlemmer - og her vil jeg gerne tale ind til hver enkelt af jer; Jeg er ikke meget for at løfte pegefinger eller komme med trusler, så det lader jeg være med. Når det er sagt, er det i år vi har behov for lige præcis dig - lige så vel som alle de du normalt spiller med, normalt mødes med, normalt drikker en øl eller vand med. Det er nu I skal snakke sammen, og blive enige om at møde talstærke op, hvis og når vi beder om det. Vi - klubben - dig og mig - har behov for det! I tillæg til din hjælp, kigger vi på muligheden for at få professionel hjælp udefra, til det vi ikke selv er i stand. Nå, det kommer vi tilbage til på et senere tidspunkt (pisken er foreløbig lagt tilbage i skabet :-).

Bestyrelsen har foreslået, at vi, når vi kommer på 'den anden side', afholder en "Corona-befrielsesturnering", hvor vi kan mødes, spille tennis, tænde op i grillen og sådan rigtigt hygge, være sammen, sociale og bare - du ved - hygge. Det er vi normalt så gode til! :-)

Corona får også konsekvenser for afholdelsen af bestyrelsesmøderne, som i tirsdags blev til et "mail-møde". For kort at samle op på de tre punkter generalforsamlingen gav bestyrelsen, så er der fremdrift på alle områder:
Boldmaskinen - her er vi igang med at kigge på forskellige løsninger til udendørssæsonen
Padel - processen er sat i gang og vi har afsendt de første ansøgninger om økonomisk støtte
Mur mellem bane 4 og 5 - opstart af genopretning starter uge 13 (sammen med opretning af hegnstolper ved bane 5 og 6)

Jeg har ikke yderligere lige nu, men vender tilbage når der kommer relevant nyt. I skal huske på at passe på jer selv og beskytte jer selv, for kun på den måde kan I hjælpe andre. God weekend.